TINE Styrk og DN Aktiv

Bakgrunn

  • Hovedutfordringen til Tine Styrk var å øke kjennskap og kunnskap til TINE Styrk sine viktigste produktfordele
  • Begrensede budsjetter og lang kampanjeperiode – hele 2013
  • Viktig med kostnadseffektive formater som gjøre det mulig å ha en høy synlighet og tilstedeværelse gjennom hele 2013

Tine Styrk ønsket å rette seg mot en viktig målgruppe:

  • Kvalitetsbevisste
  • Opptatt av ernæring
  • Har en aktiv livsstil
  • Høyt forbruk på dagligvare
  • Barnefamilier
  • Glad i melk

Løsning

DN generelt, og DN Aktiv spesielt, har en meget attraktiv målgruppe for TINE Styrk. DN leseren er generelt opptatt av helse og kostholdt i tillegg til at DN Aktiv leseren trener mye og er mye på farta og i bevegelse. Vi så derfor DN Aktiv som en meget viktig arena for TINE Stryk.

I samarbeid med MediaCom skreddersydde DN et nytt annonseformat som gjorde det mulig for styrk og ta eierskap til DN Aktiv gjennom et helt år blant annet ved et spesialformat som ble plassert sammen med den redaksjonelle DN Aktiv logoen. På den måten knyttet vi TINE Styrk tett opp til DN Aktiv seksjonen og fikk således kontinuitet på budskapet.

I tillegg ble større formater ble brukt til å forsterke viktige perioder (L1, L2 og L3)

Resultater

(pretest feb 2013 mot  posttest nov 2013)

  • Kjennskapen til Tine Styrk økte med 22% blant DN leseren
  • Kunnskapen til Styrk sine viktigste produktfordeler økte med 28% blant DN leseren