Høsten 2014, var utfordringen å få folk foran hyllen til å velge nyheten Bremykt Steke og Bake. For å få til det trengte Bremykt en kombinasjon av høy oppmerksomhet for å bli sett og relevant budskap over lang tid for ikke å bli glemt, og dette på begrensede budsjetter.
Bremykt gjorde to ting for å løfte kjennskapen; TV annonsering og innholdsmarkedsføring, som utfylte hverandre på en god måte. Selv om oppmerksomheten knyttet til TV-reklamer ser ut til å gå ned, er det få kanaler som gir så god dekning på kort tid som TV. Men når flere og flere gjør andre ting mens de ser på TV, krever det et kreativt budskap som blir lagt merke til og godt likt. Ved hjelp av TRY fikk vi laget to filmer som dramatiserte med Steke og Bake produktet: «Det er lov å smøre litt tjukt på». For å knytte Bremykt sterkere til målgruppen, arrangerte Bremykt norgesbestebakst.no – en konkurranse der drømmen om å bli en hyllet baker kunne bli til virkelighet.
Norges Beste Bakst – fra konkurranse til oppskriftsdatabase
Ved å etablere bakekonkurransen norgesbestebakst.no fikk Bremykt inn hundrevis av oppskrifter. I og med at kriteriet for å være med var at baksten skulle ha Bremykt som ingrediens, har Bremykt nå fått sin egen oppskriftsdatabase som en åpen og søkbar for alle. Bremykt har dermed endret sitt fokus fra å selge en vare, til å være en rådgiver som hjelper deg med baksten. Og innholdet på siden er blitt noe man selv aktivt søker når man trenger det, ikke noe man tilfeldigvis havner på via en annonse.
For å gi troverdige råd samarbeidet Bremykt med Trines Matblogg og egne kokker om å komme med baketips. Hobbybakerne bidro med oppskrifter og Bremykt samarbeidet med Tilbords om utstyrsråd. På denne måten har vi ikke bare skapt noe som har relevans for kundene under en kampanjeperiode, men også lenge etter at konkurransen og kampanjen er over. Den organiske trafikken har nemlig økt jevnt og trutt, og siden har hatt over 250.000 besøk på et halvt år, hvilket er langt høyere trafikk enn bremykt.no. Det at brukerne i gjennomsnitt er inne i lang tid, viser oss at innholdet er attraktivt.