MediaCom søker Performance Lead

MediaCom er et av Norges største fullservice mediebyrå og består av mange dedikerte rådgivere og spesialister på markedskommunikasjon, mediestrategier, mediekjøp, search & performance, innholdsproduksjon og analyse. Sammen skaper vi resultater for noen av landets største og dyktigste annonsører.

Publisert 8. november 2021

Er du opptatt av teknologi, smart bruk av data, optimalisering og ikke minst, drive effekt for noen av Norges største kunder?

Vil du bidra til å skape mer effekt for våre kunder igjennom en helhetlig optimaliseringsrolle for taktiske kanaler?

Vi ser etter en person som har dybdekunnskaper innenfor en av de auksjonsbaserte kanalene, sosiale medier, programmatisk eller betalt søk – og i tillegg har overordnet kjennskap til de andre kanalene i mediemiksen.

Du har bred kunnskap om digital planlegging, implementering og optimaliseringsmuligheter som gir deg potensialet til å bidra til å ta beslutninger for hvordan vi skal planlegge, aktivere og optimalisere på våre kunder på tvers av auksjonsbaserte kanaler.

Du er spørrende, kritisk og kreativ i å forstå og tolke tilgjengelig data for å finne årsaker og effekter for å kunne gi grunnlag for beslutninger som driver resultater for våre kunder. Du gjør det komplekse enkelt og kan oversette fra spesialistspråk til felles markedsføringsspråk som gjør det komplekse tilgjengelig for alle.

Dine arbeidsoppgaver

Performance Lead er en sentral rolle som skaper konkurransefortrinn for våre kunder. Som Performance Lead sørger du for at kundene har tilgang til banebrytende funksjoner og teknologi, på tvers av auksjonsbaserte kanaler, men sikrer i tillegg til en holistisk og agil administrering på tvers av kanalene for å få mest effekt ut av våre kunders medieinvesteringer.

Du vil være en nøkkelperson i å redesigne vår taktiske planlegging av «real time media» og jobbe tett med kunder, kundeteam, spesialister og partnere for å levere effektiv kommunikasjon som er datadreven, integrert og always on. Du vil ha fokus på kontinuerlig optimalisering av media og kreativ effektivitet på tvers av auksjonsbaserte kanaler som betalt søk, programmatisk og sosiale medier. Du identifiserer kommersielle muligheter og driver samarbeid på tvers av kundeteam, produktteam og spesialister.

Du vil ikke være ansvarlig for aktivt kjøp eller «hands on» optimaliseringer i plattformene, men vil lede optimaliseringene og samarbeide med spesialister på områdene på tvers for å sikre en helhetlig optimalisering som driver effektivitet og unngår silotekning.

Stillingen er ny for Mediacom Norge og er del av en global utrulling. Personen som ansettes vil være med å definere og etablere rollen som Performance Lead i Mediacom Norge og i tillegg være en del av et globalt team i Mediacom Globalt.

Vi ønsker at du skal

  • Være løsningsorientert, initiativrik og en god lagspiller
  • Strukturert og målrettet i ditt arbeid
  • Like å ha mange baller i lufta samtidig
  • Se etter nye løsninger og muligheter for kundene våre
  • Analytisk og forstå sammenhenger
  • Være nysgjerrig på kundene våre og deres forretning
  • Dele din kunnskap og erfaringer med de rundt deg


Dine kvalifikasjoner

  • Høyskoleutdanning innenfor kommunikasjon, markedsføring eller økonomi. Relevant erfaring kan erstatte formell utdannelse
  • 3-6 års relevant arbeidserfaring, gjerne fra mediebyrå, mediehus, analyseinstitutt eller som kunde av mediebyrå
  • Har jobbet med betalt søk, programmatisk eller sosiale medier på et operativt nivå
  • Kjenner godt til plattformer som Business Manager, DV360, Google Analytics, Campaign Manager, SA360, Google Ads Manager
  • Kunnskap og interesse for mediemarkedet
  • God kompetanse i Office software (f.eks. Teams, Outlook, Excel og Powerpoint, etc.)


Vi kan tilby deg

  • Ungt, positivt og uformelt miljø
  • Spennende kunder
  • Et aktivt fagmiljø som jobber for å utvikle kunder og ansatte
  • Konkurransedyktig lønn
  • Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
  • Treningsgodtgjørelse
  • Arbeidsplass i moderne lokaler, sentralt i Oslo
  • (Kanskje) Oslos beste kantine og du kan nyte lunsjen med nydelig utsikt fra takterrassen
  • En arbeidsplass som aktivt jobber for å skape et miljø der medarbeiderne trives og utvikler seg

SØK HER >>

Har du spørsmål til stillingen ta kontakt med Sten Bråthen på mobil 930 63 754.

Søknadsfrist: Snarest. Søknader håndteres fortløpende.

Om MediaCom

MediaCom er et av Norges største fullservice mediebyrå og består av mange dedikerte rådgivere og spesialister på markedskommunikasjon, mediestrategier, mediekjøp, search & performance, innholdsproduksjon, SEO, MarTech og analyse. Sammen skaper vi resultater for noen av landets største og dyktigste annonsører.

I MediaCom er vi opptatt av å se det store bildet, både hvordan ulike mediekanaler spiller sammen, men også hvordan media, reklame og teknologi sammen skaper de beste restultatene.

Noen av våre største kunder er; IKEA, Sparebank1, Telia, Coca Cola, KLP, Nestlé, Nespresso, Plantasjen, Hotels.com, Apollo, Sonans, Visit Norway, Clas Ohlson, Specsavers, mfl.

 Vi er 100% eid av WPP som på verdensbasis har over 130.000 ansatte. Med 8 000 MediaCom-ansatte i mer enn 100 markeder er vi en av verdens største byråer. I Norge er vi drøyt 70 medarbeidere som holder til i Kongensgate 6 i Oslo.