Velkommen til Digital Campus 2020!

Digital Campus er et kurs for deg som ønsker å være oppdatert på de viktigste fagområdene og trendene innen digital markedsføring. Du vil få en teoretisk og praktisk gjennomgang fra våre dyktigste rådgivere som vil gjøre deg bedre rustet til å forstå det digitale landskapet og å ta de riktige valgene for din merkevare i tiden som kommer! Kurset passer både for deg som er fersk markedsfører i en markedsavdeling og for deg som allerede har jobbet noen år med digital markedsføring.

Publisert 24. september 2020

Digital markedsføring kurs

I høst gjør vi en viktig endring på vårt populære kursopplegg «Digital Campus». Det blir tre webinarer på 1,5 timer på Teams, og vi har valgt temaer som er aktuelle for veldig mange av våre kunder. Dette er en super mulighet til å få en solid oppdatering på viktige fagområder. Du kan delta på ett – eller flere. Det er opp til deg.

Modul 1
Dato: 15. oktober, kl. 9:30-11:00

Vi ser på siste nytt fra sosiale medier, og snakker om samspillet mellom betalt- og organisk søk.

Sosiale medier er fortsatt i vekst! Her vil du av Christian Olsen-Ruud (Leder for Social) få en innføring i sosiale medier, med spesielt fokus på de 3 store aktørene: Facebook, Instagram og Snapchat. Hvordan skal du egentlig bruke de tre store, og hvordan koble de mot den overordnede mediestrategien din?

Søkemotorene spiller en stadig økende rolle gjennom en kjøpsprosess. Her vil de erfarne rådgiverne Stian Norheim og Anne Cecilie Hauge vise hvordan du bør jobbe helhetlig med betalt- (SEM) og organisk søk (SEO) gjennom en One Search-tilnærming. Begge disipliner har ofte samme oppgave, men sees for sjelden i systematisk sammenheng, også med annen markedsføring. Her er det store synergier å ta ut hvis det gjøres riktig!

Modul 2
Dato: 21. oktober, kl. 9:30-11:00

Hvor mye og hvor ofte bør du personalisere budskapene dine – og hva er mulighetene som finnes innen programmatiske/automatiserte mediekjøp?

Relevans gjennom personalisering er alltid aktuelt! Stian Killingberg (Digital Strateg) og Max Nielsen (Kreatør) viser hvordan kreativitet og teknologi må spille sammen for å skape relevans, både til mindre målgrupper og i massekommunikasjon. Når, hvordan og hvor mye bør du personalisere?

Mye skjer innenfor programmatisk annonsering og her får du en innføring i alle mulighetene som finnes! Nye formater og skreddersydde algoritmer, levende bilder og podkast. Vi vil også presentere noen av de viktigste teknologipartnerne vi jobber med, i tillegg til at vi vil belyse viktigheten av å ha fokus på kontekstuell plassering på veien videre mot en verden uten cookies! Her vil dere møte våre programmatiske eksperter Sondre Gulichsen, Espen Frostad og Karin Andreassen Winnem.

Modul 3
Dato: 28.oktober, kl. 9:30-11:00

Vi diskuterer hvorfor du bør øke fokuset på markedsføringsteknologi, og hvordan du kan lykkes med influenser markedsføring!

Teknologi er i mange sammenhenger en premissgiver og driver for å ta det neste steget som markedsfører. Leder for Digital Innovasjon, Mads Karlsen, snakker om markedsføringsteknologi og hvordan det kan hjelpe deg til å utvikle digital modenhet som merkevare. Hvorfor bør vi øke fokuset på markedsføringsteknologi og la det bli en naturlig del av markedsføringsstrategien.

Planlegger du å bruke influensere i markedsføringen din? Vår influenser-spesialist Elisabeth Larsen-Vonstett forteller deg hvordan du skal lykkes med influenser markedsføring, hvilke feller som finnes og hvordan skal du unngå dem. Vi gir deg en innføring i markedet, presenterer eksempler på merkevarer som har lykkes med sin influenser-strategi og deler gode råd fra vår egen arbeidsprosess.

 

Digital Campus er gratis for MediaCom sine kunder.
Dersom du har noen spørsmål ta kontakt med din MediaCom kontakt, eller:

MADS KARLSEN
Head of Digital Innovation
mads.karlsen@mediacom.no