Til topps i STELLA-prisen
Hurra for kunden vår TINE, som gikk helt til topps i årets Stella med fire stjerner for kampanjen «Tinemelk – hvordan snu en supertanker». På denne kampanjen har vi jobbet tett sammen med TRY.
Målet med kampanjen var å stanse det store fallet i melkekonsumet i Norge, og det viktigste virkemiddelet for å oppnå dette var konseptet «Ingenting slår et glass iskald Tinemelk». Resultatet var en salgsvekst på 100 millioner kroner, mot en estimert nedgang på 160 millioner kroner.
Juryen sier blant annet: «Utfordringen er smart løst, og har beviselig hatt god effekt. Isolasjon av effekten er også redegjort for, med en god drøfting av øvrige potensielle faktorer som påvirker. Isoleringen av kommunikasjonsrollen er dermed meget godt utført.»
Takk til TRY som skrev caset, og til alle fine kollegaer i MediaCom som har et hjerte som banker for Tinemelk.