MediaCom søker Head of Programmatic

Automatisering av digitale mediekjøp øker kraftig og vi leter etter deg som har lyst til å være med å definere fremtiden innenfor teknologi- og datadrevet markedsføring i MediaCom.

Publisert 6. desember 2016

Vi leter etter deg som synes den programmatiske fremtiden er spennende, som er over snittet interessert i digitale medier! Du synes det er gøy å henge med på den teknologiske utviklingen og evner å drive utviklingen fremover – kraft av pasjon for fag og folk.

Som Head of Programmatic vil du være sentral i utviklingen av programmatiske kjøp i MediaCom. Du vil ha lederansvaret for et team på tre personer som bistår digitale rådgivere med oppsett og optimalisering av programmatisk kjøpte kampanjer. Du er opptatt av detaljer og kompleksiteten, samtidig som du evner å løfte blikket og se det store bildet. Du motiveres av å skape resultater – og du må rett og slett brenne for å skape resultater for kundene våre.

Rollen fungerer som et bindeledd mellom kunder, teknologileverandører og medier så gode prosjektlederevner er en fordel. Som leder for den programmatiske satsingen inngår også personal- og resultatansvar.

I MediaCom jobber alle med alle som betyr at du får muligheten til å jobbe med bredden av dyktige markedsførere innen alle fagområder. Du blir en del av et stort digitalt miljø som straks teller 40 personer og vil jobbe tett med spesialister både innen SEM, SEO, sosiale medier og tillegg til innholdsprodusenter, dedikerte analysespesialister og strateger.

Vi ser helst at du har erfaring med AppNexus, DBM, Adform eller andre DSP-plattformer. I tillegg har du god digital og teknisk forståelse (f.eks. samspillet mellom DSP, Adserver og SSP) og gjerne erfaring med Adform, Sizmek eller andre Adserver-plattformer. Du liker prosjektledelse, er strukturert og systematisk med sterke organisatoriske evner. I tillegg har du en tydelig stemme, både i små og store forsamlinger, hvor du evner å tilpasse og formidle komplekse budskap på en inspirerende måte.

I MediaCom tilbyr vi en utfordrende og spennende jobb med karrieremuligheter i et selskap hvor arbeidsmiljøet er preget av godt samarbeid, kreativitet og resultatfokus.

Høres dette spennende ut? Ta kontakt med Digital Direktør, Kristin Brimi (telefon 901 80 416) for mer informasjon om stillingen eller en uforpliktende prat.

Søknadsfrist: 12. januar 2017

.