Ny leder for MediaCom Beyond Advertising

MediaCom øker satsningen på innhold og stokker kortene i spesialistavdelingen som nå teller 12 ansatte.

Publisert 26. september 2016

NY AVDELINGSLEDER OG KREATIV LEDER: f.v. Tord Sollie og Aimar Niedzwiedzki.

Seks år etter starten er det Tord Sollie som overtar ledelsen for et av de raskest voksende forretningsområdene i byrået.

– Tord har vært en nøkkelperson i MediaCom de siste årene og vært viktig for den veksten vi har sett på dette området. Hans bidrag kommer til å være verdifulle for MediaComs videre vekst på innhold, sier Ruben Søgaard, administrerende direktør.

– Tord går også inn i byråets ledergruppe og vil der bidra til å utvikle hele MediaCom.

Vært med siden oppstarten

Tord Sollie startet i MediaCom som digital rådgiver i 2007 før han var med å starte enheten for innholdsmarkedsføring i 2010 sammen med Linda Nordheim Kling og Aimar Niedzwiedzki. Sistnevnte har ledet avdelingen de fem siste årene. MediaCom Beyond Advertising girer nå opp for å bli enda flere.

– Vi får stadig mer komplekse og spennende oppdrag i skjæringspunktet mellom historiefortelling, teknologi og opplevelsesmarkedsføring. Vi har ressurser innen TV-produksjon, foto, tekst, spons og event, noe som gjør at vi hele tiden kan velge de virkemidlene som løser kundens utfordring uten å være låst til en type løsning, sier Tord Sollie.

Ny rolle som kreativ leder

Fortsatt økt fokus på det kreative håndverket i alle ledd gjør at Aimar Niedzwiedzki går over i en ny rolle som kreativ leder. Han har tilsammen 20 års erfaring som blant annet markedsdirektør i EA Games og innovasjonsdirektør i Isobar forut for de fem årene som leder for MediaCom Beyond Advertising.

– Nå vil vi gjerne fokusere all Aimars kraft der han er best, og det er på å skape kreative og effektive løsninger for kundene våre, avslutter Søgaard.