TINE Kefir hadde hos mange et inntrykk av å være en drikk for gamle. Mange var ikke kjent med allsidigheten av bruksområder for kefir. TINE ville revitalisere TINE Kefir og lagde en ny design på kartongen for å nå en yngre målgruppe.
Vi så en mulighet i det faktum at kefir spesielt og surmelk generelt er blitt trendy i hippe miljøer i flere storbyer som New York. Vi kunne spille på den samme trenden ved å relansere TINE Kefir i et miljø med trendy kvaliteter.
TINE Kefir Smakslab
Hvorfor kunne ikke lanseringen også være produksjonen av innholdet? Kunne et event legge grunnlag for et langsiktig innholdsmarkedsføringsløp?
Et event måtte da blant annet inneholde: Underholdning, ulike kurs, informasjon, tips, råd, opplevelser, sosial hygge. Dessuten være en god fotolokasjon, et sted hvor vi kunne produsere innhold som skulle benyttes både på tine.no og sosiale medier.
Vi lagde TINE Kefir Smakslab. En to ukers pop up i Norges mest trendy gate, Torggata i Oslo.