MediaCom Oslo rangert som Nordens beste mediebyrå

MediaCom Oslo ble rangert som verdens 21. beste mediebyrå, og kampanjen «Babyshop omfavner showrooming» ble rangert som verdens 71. beste marketingkampanje når World Advertising Research Centre (WARC) publiserte sin WARC 100. MediaCom var Norges eneste representant på topplisten både for byråer og kampanjer.

Publisert 7. mars 2016

WARC 100 er en årlig rangering av verdens beste kampanjer og selskap, basert på deres prestasjoner i effektivitets- og strategikonkurranser. 2016 versjonen ble toppet av berømte kampanjer, som Penny the Pirate, #Like A Girl, og knallsterke byråer fra New York, London, Chicago og Mumbai.

For oss i MediaCom handler det om å gjøre de mest effektive jobbene for kundene våre, og å dokumentere disse, slik at vi kan lære av dem. Derfor har vi et stort fokus på å skrive caser internt – og bare noen få av dem blir faktisk sendt inn til slike konkurranser.

Jobbene som er dokumentert spenner over et bredt sett av kunder og kategorier, og dekker både helhetlige mediestrategier og smart bruk av tradisjonelle og nye kanaler.

Ikke minst handler mye om innovativ bruk av data koplet med forbrukerinnsikt.

– Det handler om å tenke helhetlig, og samtidig drive utviklingen med kreativitet og ny teknologi.

Les mer om Babyshop omfavner showrooming.

 

 

- Dette topper et fantastisk år for oss, med gull, sølv og bronse både i MediaForums Mediepriser, i ANFO Effekt, og i «VM for mediebyråer» Festival of Media, gull og sølv i INMA Performance Awards, i tillegg til seire i European Search Awards og I-COM data creativity awards, og sølv i Cristal Awards.