Vi runder av et fantastisk år!

Temperaturen synker, sneen faller og skuldrene stiger, enten man skal rekke å finne juletre, gjøre årsforhandlinger, kjøpe julegaver, legge strategien for neste år eller gå på julebord og juleavslutninger. Midt i dette kan vi i MediaCom stoppe opp og se tilbake på et år vi virkelig kan glede oss over!

Publisert 14. desember 2015

Denne høsten har 240 markedssjefer og andre ledere hos Norges største annonsører svart TNS Gallup på hvordan de vurderer norske mediebyråer. Selv om vi selvsagt skulle ønske at vi gikk helt til topps på alle målinger, er vi svært tilfredse med resultatet. Vi blir rangert som best i bransjen på forhandlinger og ledelsens dyktighet, og nest best i bransjen på vår fagkompetanse og vår evne til å tenke originalt. MediaCom er det eneste byrået som plasseres på pallen i alle fire kategorier – det tar vi som en bekreftelse på vår evne til å jobbe helhetlig!

Dette har vi også fått bekreftet i årets prisutdelinger: Gull, sølv og bronse i Festival of Media. Gull, sølv og bronse i Mediaforums Mediepriser. To gull og ett sølv i INMA Performance Awards. Gull i European Search Awards. Kort og godt har vi hevdet oss i konkurranser der det handler om effekt, enten det gjelder kanalsamspill eller smart anvendelse av data.

Vi har innledet samarbeid med flere nye kunder i 2015 – det gleder vi oss veldig over! Vi startet året med å vinne SpareBank 1 Gruppen og har fortsatt med Innovasjon Norge, Forsvaret, Flytoget og Subway, for å nevne noen.

Veksten i oppdrag og nye forretningsområder har gjort at vi har ansatt 16 nye i 2015. Bredden i tjenestene vi nå tilbyr gjør det ekstra spennende å rekruttere, så inn kommer det folk med bakgrunn fra TV-produksjon, CRM, e-handel og annonsørsiden. Vi vil fortsette å vokse videre i 2016, og om et år jobber det nærmere 100 ansatte i MediaCom.

2016 byr også på utfordringer. Selv om vi opplever vekst og vet at nye kunder i år får full effekt neste år, er vi svært oppmerksomme på makrobildet. Forbrukernes tillit til egen og landets økonomi er rekordlav, spareviljen er rekordhøy – og særlig kapitalvarer vil få et utfordrende 2016. Midt i dette når boligmarkedet nye høyder og det ble nylig satt eventyrlige omsetningsrekorder for en rekke aktører på Black Friday.

Ingen klarer å spå hvordan neste år blir – vi velger heller å følge nøye med, og med et helhetlig perspektiv på kommunikasjonsmulighetene, og de beste kunderådgiverne og spesialistene til å utnytte dem, skal vi også i 2016 skape de beste resultatene sammen med våre dyktige kunder og samarbeidspartnere.

God jul og la oss gjøre det beste ut av neste år sammen!

-Ruben