Mediacom alene i byråkonkurranse

Som eneste norske mediebyrå, har Mediacom sju bidrag videre i Festival of Media.

Publisert 8. april 2015

Festival of Media er en årlig festival for mediebyråer fra hele verden. Under festivalen deles det ut priser til de beste enkeltbyråene i 24 ulike kategorier.

– Festival of Media er vårt VM og det er selvsagt veldig gledelig for oss når alle våre innsendte bidrag vurderes til å være i verdensklasse, sier Ruben Søgaard, administrerende direktør i Mediacom til Kampanje.

I fjor vant Mediacom sølv i klassen for «Best use of content» med «Norges fineste pakke» for Posten. Reklamebyrå her var Kitchen.  I år er de sju norske bidragene som er videre på shortlist, alle sendt inn av Mediacom.

I kategorien «The Effectiveness Award», er det Volkswagen e-Golf som er på shortlist, her er det Try som er reklamebyrået. MediaCom har to bidrag på shortlist i kategorien «Best E-Commerce Campaign»; for Babyshop og Ikea. De samme bidragene fra de samme annonsørene er også videre på shortlist i kategorien for «Consumer Research Award». Babyshop står også for det sjuende shortlistbidraget  – i kategorien for «Best Targeted Campaign».

Dette viser vår evne til å løse kommunikasjonsoppgaver kreativt og helhetlig, men viktigst av alt: Alle de innsendte bidragene har skapt strålende resultater for kundene våre. Nå venter vi spent på om det vanker edelt metall 12. mai, det hadde vært fantastisk hyggelig å gjenta suksessen fra tidligere år, sier Søgaard.

Prisene deles ut i 12. mai i Roma, link til alle på shortlist her.

Kontakt for mer informasjon:
Administrerende direktør Ruben Søgaard
Kundedirektør Ståle Gjerset
Rådgiver Digitale Medier Dan Ruben Johansen

*artikkel fra Kampanje 8.  april 2015