Hva betyr det å vinne fire gull i mediestrategi de seneste seks årene?

I år som i fjor tok MediaCom hjem gullet i MediaForums prestisjetunge Mediestrategipris.

Publisert 17. november 2014

Som med alle gull i «toppidrett» ligger det mye arbeid av mange mennesker bak. Gull er det man legger merke til, og vi er glad i enerne som skaper den lille forskjellen. Gullene er imidlertid først og fremst et synlig bevis på at vi i MediaCom ikke bare skaper sterke resultater gjennom å jobbe innovativ, kreativt og helhetlig, men at vi også fokuserer på å dokumentere og beskrive prosess og resultater.

 

 

Caser er en god måte å lære av hverandre på, og å fortelle andre hvordan vi tenker og jobber, og med hvilke resultater.

Strategidirektør i MediaCom, Sten Bråthen

Derfor betyr caseskrivingen mye mer for oss, enn som en mulighet til å få skinne på en scene. Og fordi alle i MediaCom har noe å lære av hverandre, er også bredden i caseforfattere stor. På prisutdelingene er det stadig nye MediaCom’ere på podiet. Både i år og i fjor var det en av våre unge, dyktige spesialister som stod bak gullcasene i mediestrategi. Det synes vi er ekstra gøy.

Fordi casene er et synlig uttrykk for hvordan vi jobber for å skape resultater sammen med kunder, samarbeids byråer og mediene, er vi minst like stolte av bredden vår som av gull. I årets MediaForum ble gullet i strategi komplettert med bronse i kreativitet og sølv, bronse og to diplomer i bruken av mediekanal. Et bevis på at tett samarbeid skaper resultater.

 

Fire case på shortlist

I strategi hadde vi fire av de åtte shortlistcasene. Og ikke nok med det; i år har vi hentet både sølv og vært på shortlist i Festival of Media («VM i mediakonkurranser»), gull i Social Media Awards, shortlister i European Search Awards, og sølv og bronse i INMA Performance Awards.

For å skape gode jobber er vi helt avhengig av engasjerte kunder, dyktige samarbeidspartnere på byråsiden, og ikke minst et tett og godt samarbeid med mediene. Ekstra gledelig for oss var det å være delaktig i fire av åtte caser i den nye mediekanalkategorien i MediaForum i år. Det viser at vi sammen finner spennende løsninger i tett kompaniskap med et bredt sett av medier!

Skrevet av Sten Bråthen, Strategidirektør i MediaCom